Caminul AlpinBusteni – Pericol de moarte

Aceste fotografii arata realitatea din spatele gipscartonului. Grinzi esentiale ale structurii de rezistenta, putrezite pe jumatate si unele rupte. Pentru faptul ca nu s-a facut consolidarea structurii de rezistenta, Caminul Alpin este in situatia de a se prabusi in orice moment, punand in pericol viata celor care ii trec pragul.


De ce administratorii ignora aceasta problema ?  interese personale, incapacitate manageriala de a atrage fonduri care sunt la indemana, inactivitate totala pe latura dezvoltarii CAR-ului.
Ce fac cenzorii ? care au obligatia de a controla si  raporta nu numai situatia financiar-contabila ci si activitatea administratorilor in general. Pana acum nu a vazut nimeni nici un fel de raportare.
Solutia este ca imobilul Caminul Alpin sa devina o afacere profitabila pentru CAR.  Am conceput in 2004 un plan de afaceri care nu prea a fost inteles la vremea aceea si a murit in fasa chiar daca am cheltuit niste bani pentru demararea lui.
Planul de afaceri consta in infiintarea unei societati pe actiuni care sa atraga capital privat punerea in functiune si sa exploateze comercial acest imobil cu beneficii pentru CAR.
Pasii de urmat pentru realizarea acestui plan de afaceri:
– realizarea unei expertize tehnice de evaluare la valoarea de piata a imobilului in vederea constituirii de capital al CAR in societatea comerciala pe actiuni. In 2004 eu am comandat si platit aceasta expertiza care bineantele acum este perimata )
– realizarea unei expertize tehnice de evaluare a costurilor punerii in functiune, care trebuie sa cuprinda expertiza structurii de rezistenta si reamenajarii conform Legii unitatilor de primire, proiectul de executie, studiul dotarilor, studiul de fezabilitate )
– Redactarea Contractului de societate
– Redactarea Statutului societatii pe actiuni.
– Contract incheiat cu o SVM ( societate de valori mobiliare ) in vederea initierii ofertei publice de vanzare de actiuni pentru constituirea diferentei de capital necesare punerii in functiune a imobilului.
– realizarea ofertei publice.
Vreau sa precizez, asa cum am facut-o si in anul 2004, ca deoarece eu am propus acest plan de afaceri si am informatii confidentiale, Legea pietei de capital imi interzice sa particip la cumpararea actiunilor scoase la oferta publica si de aceea, daca se va aplica acest plan de afaceri, nu voi cumpara nici o actiune, nici personal nici prin interpusi ( rude de orice grad, afini, prieteni, etc )
In functie de Valoarea de piata actuala a imobilului ( capitalul CAR ) si valoarea stabilita pentru punerea in functiune prin proiect ( capital atras prin oferta publica ) se va stabili capitalul total al societatii pe actiuni inclusiv procentul pe care CAR il va detine in societate.
Pentru realizarea acestui plan de afaceri, situatia actuala este mai favorabila decat cea din 2004. Valoarea imobiliara a cam ramas aceeasi din perioada de bum imobiliar de dinainte de criza ( referindu-ne strict la situatia Caminului Alpin ), iar preturile materialelor si a manoperelor in domeniul constructiilor au scazut la jumatate fata de perioada de varf din anii trecuti.

In paralel cu derularea acestui plan de afaceri, administratorii CAR trebuie sa faca toate demersurile legale, pentru ca Guvernul Romaniei sa recunoasca utilitatea publica a CAR. Odata recunoscuta aceasta utilitate, prin Hotarare de Guvern, toate sucursalele CAR beneficiaza de obligatia consiliilor locale de a pune la dispozitie fonduri, terenuri, imobile in vederea desfasurarii obiectului de activitate al acestor sucursale ( sectii cum sunt numite in statutul CAR )
Odata ce noua societate pe actiuni intra pe profit, CAR incepe sa incaseze dividende. In baza utilitatii publice a CAR, consiliile locale vor acorda terenuri pe care, cu veniturile din dividende, CAR va construii cabane, adaposturi, si tot ce mai are in Obiectul de activitate,

Dan Vasilescu asteapta sa dea bani Primaria Busteni pentru consolidarea Caminului Alpin ? Nimic mai fals, Primaria Busteni nu are cadrul legal sa ajute CAR in conditiile in care acesta nu este recunoscut de utilitate publica. Asa ca Vasilescu va astepta pana la calendele grecesti. Asteapta de asemenea sponsori pentru aceste lucrari ? Nimic mai fals. Nimeni nu da sume mari de bani, cum este cazul de fata, decat daca are un profit. Sponsorii, invocati de Dan Vasilescu, vor da intotdeauna sume mici de ordinul a numai cateva mii de euro, asa cum am facut si eu in nenumarate randuri, dar nu vor marsa cu sponsorizari la nivelul necesitatilor punerii in functiune a Caminului Alpin in vederea folosirii de catre administratori si apropiatiilor, si organizarea a 2-3 sindrofii pe an, asa cum se intampla astazi. Dumitru Fodoreanu, de la SC.Sibarex SA Focsani, invocat de Dan Vasilescu ca sponsor, care a transformat Caminul Alpin in casa de vacanta pentru sindicalistii SC.Sibarex SA Focsani, nu mai are de unde sa fure, pentru ca si aceasta societate a intrat in criza. In anul 1999 a fost trimis in judecata de Parchetul Vrancea pentru o situatie absolut identica, ( http://www.ziaruldeiasi.ro/local/focsani/sibarex-directori-acuzati-de-frauda~ni8b3 ) dupa care s-a mutat cu aceeasi practica in Caminul Alpin cu sustinerea lui Dan Vasilescu care avea interes sa se amenejeze Caminul Alpin in orice conditii chiar si ilegale, ca sa aiba el unde sa doarma la Busteni. Deoarece tot ceea ce a facut Dumitru Fodoreanu la Caminul Alpin, provine din furt de la SC Sibarex SA unde este director General, nu este consemnat in contabilitatea CAR, cu ingaduinta cenzorilor. Daca il prinde iar Parchetul pe Fodoreanu, atat administratorii cat si cenzorii CAR pot fi acuzati de complicitate la infractiunea de furt calificat.
Dan Vasilescu are contract de inchiriere din anul 2006 a unei camere ( pe societatea Alpinexpert srl ) si nu aplatit chiria decat pe 2007 si 2008 . Cine nu crede poate vedea fisele de cont 706 ( incasari din chirii ) la adresa http://www.clubulalpinroman.ro/wordpress/?page_id=911 . Sunt curios daca pe 2010 si 2011 a platit vreun ban.
In anul 2010, Mihai Pupeza constient de toate acestea si multe altele legate de furturile lui Sardan ale lui Simion, banii vehiculati la negru din incasarile la Caminul Alpin, etc., m-a rugat insistent sa ma implic din nou in activitatea CAR pentru a incerca impreuna sa redresam activitatea CAR si sa o punem pe o baza legala. El l-a convins pe Dan Vasilescu sa publice anuntul de convocare a Adunarii Generale pentru alegerea unui nou Consiliu Director. Dupa ce a aparut anuntul pe grupul de discutii, administratorii in functie au inceput un scandal de proportii invocand faptul ca ei nu au in intentie sa renunte la aceasta pozitie si nu au hotarat convocarea Adunarii Generale pe care au declarat-o nestatutara. In aceste conditii, atat eu cat si Mihai Pupeza am facut demersuri pe langa cenzori pentru a-si asuma ei aceasta convocare si astfel Adunarea Generala avea toate conditiile statutare pentru a se tine. Cu o zi inainte de sedinta eu si Mihai Pupeza ne-am intalnit cu Dan Vasilescu care ne-a asigurat ca doreste schimbarea Consiliului Director pentru ca activitatea CAR sa devina una legala si corecta. Nu aveam de unde sa stim ca Dan Vasilescu ne minte cu seninatate si ca dorinta lui era de a mentine aceasta situatie. Astfel ca la Adunarea Generala, el impreuna cu Becea, Sardan si Iacob, au deturnat desfasurarea sedintei si au declarat-o nestatutara. In anul 2012, Dan Vasilescu s-a apucat sa faca consolidarea structurii de rezistenta, ilegal, fara autorizatie de construire, dupa ureche,  si numai in partile unde nu se afecta locuirea  Caminului Alpin ( bucatarie ). Daca acest imobil se va surpa intr-o zi, si vor fi victime, atat membrii Consiliului director cat si cenzorii vor raspunde penal.

In anul 2012. Vasilescu Dan, in calitate de presedinte a dispus si a efectuat lucrari de consolidare a structurii de rezistenta la Caminul Alpin, fara autorizatie de construire 

Administratorii si cenzorii trebuie sa restrictioneze accesul in imobilul Caminul Alpin in conditiile in care acesta are structura de rezistenta grav afectata, ca durata de folosinta este depasita de cativa ani, ca nu are nici o autorizatie de functionare si este un pericol de moarte.

Eugen Popescu

0 Responses to “Caminul AlpinBusteni – Pericol de moarte”


Comments are currently closed.