după ICWCBușteni 2013 – păreri pro și contra

12 februarie 2013 – Cristi Iacob 

Acest mesaj este in alt ton decat cel cu care v-ati obisnuit din partea altor colegi si anume de satisfactie, multumire, recunostinta etc. in urma ICW Busteni 2013…

—————————

10 februarie 2013 – Becea Liliana

ICWC din acest an a confirmat faptul ca forta şi valoarea unei comunitati este mai mare decat suma fortelor si valorilor indivizilor care o alcatuiesc. Dintre toate editiile aceasta a avut de trecut grele examene;

  • primul financiar ,
  • al doilea, prabusiriea cu cateva zile inainte de inceperea competitiei a gheţii de pe structura de viteză, favorizata preponderent de temperaturile curente din zilele anterioare de peste 8 grade,
  • probleme legate de utilajele esentiale amenajarii traseului, etc..

Prin gradul de implicare al fiecaruia s-au relizat imbunatatiri importante in fiecare dintre "sectoare" : amenajare traseelor (si estetica lor), respectare in totalitate a programului competitiei, izolare, transmisie live, zona competitionala, control antidoping, festivitatea de premiere, "cina si dansul" din ultima seara, secretariat. Ultimul aspect, dar nu cel mai putin important , este atmosfera relaxata care a existat pe tot parcursul competitiei, cooperarea si "bunavointă" pe care au manifestat-o permenent toţi organizatorii. Ecouri: – "Cea mai buna editie de pana acum" – Iustin Ionescu – "Cum vi s-a parut competiţia? BETON!" Vouă, "oameni dragi ai muntelui" vă mulţumesc! 

———————————————————–

10 februarie 2013 – Dan Vasilescu – preș. CAR

Stimati colegi,

 

 

 

 

 

Ma alatur Lilianei ca sa aduc multumiri tuturor voluntarilor, care fiecare pe domeniul sau au dovedit daruire, profesionalism si multa intelegere.

 

 

 

 

 

In plus fata de cele trei probleme enumerate de Liliana, trei dintre alpinistii utilitari ai lui Sasa (meseriasi in adevaratul sens al cuvantului) au avut in timpul concursului un mare necaz in familie si lipsa lor s-a simtit, exact cand aveam mai mare nevoie de ei.

 

 

 

 

 

S-a dovedit odata in plus, ca fiecare voluntar este foarte greu de inlocuit in domeniul sau si orice mic impediment ne pune echipa la mari incercari.

 

 

 

 

 

Mentionez ca primarul Savin, viceprimarul Nae, dl. Ion Vasilescu si dl. Mihai Dobre au fost alaturi de noi atat la frumoasele performante sportive (din pacate ale altor sportivi) cat si la micile/mari necazuri ocazionate de cele cinci zile de concurs si de pregatiri. Le multumim si lor, precum si sponsorilor nostrii, RECON Craiova, Petzl, Himalaya si AURA Oradea.

 

 

 

 

 

Nu pot sa inchei fara a multumii inca odata doamnei Iordan (mama Irinei) si doamnei Olga Halibei, care timp de trei zile, 14 ore pe zi, au asigurat la toti o masa calda si gustoasa.

 

 

 

 

 

Pentru organizarea bairamului final, incheiat mai mult decat onorabil, trebuie sa multumesc echipei Ioana Simion si ale sale amazoane, pe cat de competente pe atat de hotarate, in fata unor sportivi descatusati din emotiile competitiei.

 

 

 

 

 

Personal recunosc ca sunt frant de oboseala si saptamanile viitoare de deconturi ma coplesesc numai cand ma gandesc la teancul de facturi neachitate.

 

 

 

 

 

Dan Vasilescu  

———————————————

 

 

 

 

 

11 februarie 2013 – Paun Alexandru

As avea si eu de spus cate ceva legat de cupa care s-a desfasurat la Busteni.

Puncte Forte
Punctele forte si care au contribuit decisiv ca concursul sa fie unul de succes:
1. Amenajatorii … echipa de amenajatori din Italia Massimo si Attilio care au facut tot ce se putea face pentru ca acest concurs sa aiba un real succes. Trebuie sa punctam faptul ca UIAA ne-a sponsorizat si am putut sa-i aducem. Daca tinem toti minte anul trecut a fost un dezastru cu rusii si concursul a avut mult de suferit.
2. Sistemul electronic de la structura de viteza a functionat impecabil. Si aici trebuie sa-i multumim in primul rand lui Dragomir … si nu in ultimul rand lui Shabalin care a gasit solutia ca senzorul sa nu mai dea rateuri.
3. Primaria care a pus la dispozitie cazare de o calitate apreciata de amenajatori, arbitrii si oficiali la Pensiunea Kalinder.
4. Festivitatea de deschidere … care a fost pregatita din timp si care in sfarsit a fost o festivitate de deschidere cu adevarat oficiala.
5. Festivitatea de inchidere si focul de artificii doar ca focul de artificii trebuie facut la final chiar dupa incheierea festivitatii pt a avea efect maxim.
6. Voluntarii
Puncte Slabe:
1. Poate cel mai important … DIRECTORULUI DE CONCURS o persoana desemnata de catre club care sa aiba autoritate in fata voluntarilor, primariei, clubului, federatiei si care sa aiba putere de decizie care sa fie implicata in toate aspectele concursului si sa fie capabila sa ia decizii atat la nivel organizatoric cat si tehnic.
1. Partea financiara … aici … lucrurile stau mai bine ca in alti ani pt ca am primit sponsorizarea de la North Face.
Problema esentiala este ca acesti bani nu vin la timp.
O rezolvare ar putea fi pe viitor sa specificam in contract ca avem nevoie de acesti bani cu 2 saptamani inainte de organizarea concursului.
2. La capitolul cu prabusirea ghetii … aici … din ce am inteles … oamenii au pus gheata pe structura in conditiile in care instalatia de refrigerare nu a functionat iar temperaturile de afara necesitau acest lucru. Aceasta e o problema tot organizatorica … in conditiile in care revizia pentru instalatia de refrigerare s-a facut cu 1 zi inainte de inceperea amenajarilor si nu a fost verificata ca functioneaza.
Intrebarea mea este … cum se poate face o revizie fara testarea ulterioara a echipamentelor ca functioneaza. De asemenea ar fi trebuit ca revizia sa se faca cu cel putin 2 saptamani inainte pentru a avea timp sa se remedieze problemele. O intrebare cheie este … cine a facut revizia si daca persoana care a facut lucrul acesta e specializata.
Daca nu exista personal specializat … putem chema un instalator specialist si putem rezolva problemele de racire la instalatie.
3. Problema cu utilajul … aici … trebuie sa avem o varianta de urgenta. Nu functioneaza un utilaj sa avem un al doilea utilaj. Stiu ca nu erau bani … dar daca am fi avut banii de la primarie in timp util … am fi putut utiliza o parte pentru inchirierea unui al doilea utilaj din timp.
4. Placile tego de pe structura de dificultate … am discutat in consiliul director de luni bune, cele care necesita schimbate ca se vor schimba.
Cineva trebuie sa-si asume aceste lucruri in conditile in care cu toata lumea stiam ca s-au schimbat si vopsit toate placile. Am uitat se pare toti ca concursul se putea sfarsi tragic daca Massimo ar fi cazut pana jos prin placa aceea care s-a rupt.
5. Transmisia Live … e departe de a fi cea mai buna transmisie de la cupa mondiala. Saas-Fee ne depaseste cu mult la capitolul live streaming … La noi exista doar 2 camere utilizabile … la ei sunt 6 sau 7 camere in diferite unghiuri unele amplasate in partea de sus a structurii.
Plus ca au un sistem inteligent de afisare a sponsorilor pe transmisie plus ca afiseaza si cine se catara in ce moment si timpul. De asemenea au existat probleme legate de fundal. Muzica era foarte tare si comentatorul nu se mai auzea. Am primit chiar pe facebook comentarii legate de acest lucru.
Acest sistem ar putea aduce sponsori mai multi …
Ar fi interesant sa stim cateva statistici legate de cate persoane au vizualizat in total, care e media de timp care s-a stat pe site pt a vizualiza transmisia, si care a fost maximul de conexiuni simultane.
…. As include aici si problemele cu sonorizarea la concurs … ba se auzea muzica prea tare dar nu se auzea comentatorul si invers.
6. Amenajatorii au cerut pt viitor … un spatiu separat pentru materiale … pentru ca utilizarea acelui container pentru tot … face imposibila gasirea unor lucruri in anumite momente. Mi-au spus personal amenajatorii … ca e posibil ca intr-un moment esential sa nu gaseasca o scula sau o priza din cauza haosului care e acolo in container.
7. Trebuie sa ne gandim serios la imaginea acestui concurs. La ce se vede din exterior … Aici e vorba de niste detalii care conteaza poate nu pentru noi dar pentru sponsori si pentru cei care vad acest concurs … vad.
Pe viitor prezenta utilajelor a containerelor in zona de concurs dauneaza grav imaginii competitiei. mutarea acestora intr-o alta zona ferita publicului ar face ca imaginea sa sporeasca.
Pana si utilzarea de ecusoane doar pentru amenajatori … este o chestie de imagine. Toata lumea trebuie implicata trebuie sa aiba ecuson pana si sportivii si antrenorii.
8. La partea cu fotografii as putea sa-l las pe Stelian sa spuna cate ceva … dar va trebui sa stabilim inainte de competitie cine sunt fotografii autorizati sa urce pe structura … iar in timpul competitiei accesul pe structura pentru fotografii nu se va face decat pe baza regulilor stabilite de catre noi … si anume fotografii nostrii ai clubului alpin, ai uiaa si al primariei. Restul fotografilor au acces doar in zona de concurs dar nu pe structura. Toate pozele si imaginile afisate pe site-uri si in articole pe internet trebuie sa plece de la acesti fotografi profesionisti desemnati de noi. Altfel nu vom avea controlul imaginii concursului in mediile online. De ce insist ca fotograful sa fie platit? Pentru ca el ofera o imagine concursului asta al nostru si avem tot interesul ca imaginea concursului sa fie buna. UIAA are propriul fotograf si cameraman pentru a avea siguranta ca imaginea competitiei in exterior este buna si o platesc cu bani multi. Daca sporim imaginea acestui concurs … atunci vom avea cu ce sa mergem la sponsori si acestia ne vor trata cu mai mult respect.
9. MEDIA: Aici e important in primul rand sa stim cine a fost responsabil pe media. Pentru ca pentru mine e o nebuloasa … a fost Dan Sardan sau Camelia Manea ? Poate ma lamureste si pe mine cineva.
10. Securitatea zonei de concurs: La capitolul asta … ma refer in primul rand la echipa de asiguratori din partea federatiei.
Arbitrii si sportivii s-au plans de calitatea asigurarii si dau cateva recomandari venite din partea arbitrilor:
1. Asiguratorii trebuie sa utilizeze coltari pentru a avea stabilitate. Le-am cerut acest lucru asiguratorilor si totusi nu s-a intamplat acest lucru. Noi ii platim pe acesti oameni sa faca un serviciu de calitate. In conditiile in care ei nu asculta, va trebui ca pe viitor sa ii schimbam si sa gasim o alta solutie.
2. Lasau coarda foarte multa si la plecare … sau filau foarte departe de prima bucla ceea ce facea asigurarea sa aiba un risc foarte mare de cadere pe sol la plecare a cataratorilor. Asigurarea cu mana in buzunar surprinsa chiar pe transmisia live si in poze.
Aceasta dauneaza in primul rand imaginii concursului … cat si securitatii.
11. As puncta inca un lucru de care s-au plans arbitrii … faptul ca filatorii si organizatorii veneau foarte tarziu la structura si intarziam din motivul ca nu aveam timp sa pregatim lucrurile. Au fost situatii in care lumea venea cu 5 minute inainte de inceperea concursului.
12. Izolarea e mica si utilizarea plasticelor alea care dauneaza imaginii concursului. Am discutat cu presedintele juriului si ne-a intrebat daca e posibil sa punem un perete de rigips dupa panou de incalzire si sa incalzim strict doar izolarea cu radiatoare si sa renuntam la plastice.
13. Trebuie sa gasim o persoana care sa se ocupe de administrarea si updatarea site-ului nostru local.
Alex
————————————
 
12 februarie 2013 – Iacob Cristi – vicepreș. CAR

Acest mesaj este in alt ton decat cel cu care v-ati obisnuit din partea altor colegi si anume de satisfactie, multumire, recunostinta etc. in urma ICW Busteni 2013.

 

 

 

 

 

Am ales titlul acestui mesaj inspirat dintr-o reclama de pe Eurosport. Acesta este sentimentul pe care ar trebui sa-l avem cu totii si fata de toti cei care avem ceva in comun cu sportul si mai ales cu alpinismul sub toate formele sale. Din pacate acest sentiment il regasesc foarte greu la multi dintre cei care au fost implicati in acest ICW Busteni 2013.

 

 

 

 

 

Cei mai multi membrii CAR nu cunosc toate amanuntele legate de acest eveniment si nici nu cred ca e cineva din CAR care sa le cunoasca, dar macar o evidentiere a deficientelor ce le-am sesizat si mi se par relevante o voi face aici.

 

 

 

 

 

1. Comisia de cenzori CAR ne-a aratat in AG din 2012 ca editiile precedente (ultimile 2) ale ICW au insemnat pierderi financiare pt CAR. Asta a fost principalul motiv pt care m-am opus cu vehementa organizarii si in 2013 a ICW, dar … am fost in minoritate. Am respectat dorinta majoritatii si m-am implicat cu toate eforturile si priceperea (dar fara entuziasm) la organizarea izolarii de la editia 2013, avand in vedere ca am fost ales Vicepresedinte CAR la alegerile precedente si mi s-a incredintat responsabilitatea amenajarii si organizarii izolarii din cladirea telescaun Busteni.

 

 

 

 

 

2. Din toate semnalele de pana acum se pare ca si aceasta editie ne va aduce pierderi financiare. Nu pot sa inteleg cum pot gandi unii dintre colegi sa folosim banii din cotizatii ca sa sustinem financiar o astfel de competitie … pe care francezii (de ex.) au refuzat sa o mai organizeze.

 

 

 

 

 

3. De la primele editii ale ICW am avut un sentiment de lipsa de respect fata de mine si de alti voluntari ai CAR din partea lui Eugen Popescu si (partial) Mihai Pupeza, dar in special din partea oamenilor de la telescaun in frunte cu Dobre. Asta datorita faptului ca nu exista posibilitatea organizarii spatiului de izolare a sportivilor in alta locatie decat cea a cladirii Telescaun Kalinderu si ca activitatea la acest telescaun nu inceteaza pe perioada desfasurarii ICW, interferandu-se cele 2 activitati in acelasi spatiu. Nu e cazul sa exemplific expresii si atitudini de care am avut parte, dar cei ce "le-au gustat" stiu despre ce vorbesc …

 

 

 

 

 

Aceasta atitudine am inghitit-o in primii ani datorita entuziasmului de inceput si a faptului ca Primaria a oferit voluntarilor gratuitate la transport pe cablu pe perioada ICW, dar in felul asta ne-am transformat in "mocangii" pt badaranii de la telescaun. Pe Eugen Popescu si Mihai Pupeza i-am dezaprobat public, atat eu cat si alti colegi si iata ca acum cei 2 nu mai fac parte din conducerea CAR datorita acestui mod de comportament.

 

 

 

 

 

4. La editia din 2013 am renuntat cu totii (cred) la favoarea de mocangii si nu ne-am mai rugat de Dobre sa ne bage prin bunavointa lui la telescaun, sperand ca isi vor schimba atitudinea fata de noi. Acest fapt nu s-a intamplat, sau s-o fi intamplat "dar nu-l vad io, ca la meteo".

 

 

 

 

 

Un singur exemplu vreau sa dau, ca sa inteleaga toata lumea atitudinea lui Dobre:

 

 

 

 

 

Am venit 4 voluntari de marti 5 febr., sacrificand zile din concediu de odihna, cu scule personale, folosind materialele din anii trecuti (bine aranjate si depozitate) sau unele noi comandate catre primarie si am inceput amenajarea structurii de inclazire si a spatiului de la izolare, conceput ca o cusca in care sa se poata asigura si mentine o temperatura normala pt niste sportivi ce urmau sa petreaca mai multe ore acolo inainte de a concura. Dupa 2 zile de munca, cu satisfactia ca rezultatele muncii noastre se vad si cu speranta ca vor fi apreciate si de sportivi/colegi, am ajuns la izolare cu cca 2-3 ore mai devreme de inceperea competitiei ca sa pornesc aerotermele (cele 2 care pot functiona cu posibilitatile existente ale instalatiei electrice a cladirii) ca sa intampinam sportivii cu o temperatura satisfacatoare. La un moment dat, cand eu nu eram acolo, a venit Dobre si a oprit cele 2 aeroterme si a dat dispozitie sa ramana asa pt ca "se consuma curent si nu il plateste Primaria". Evident ca eu am repornit aerotermele. Iar a venit Dobre si a intrebat de ce s-au pornit aerotermele pe care el le-a oprit. A urmat un dialog intre noi … destul de civilizat, in urma caruia am obtinut cu greu acceptul lui Dobre de a lasa in functiune aerotermele, o necesitate ce era "la mintea cocosului", nu si a lui Dobre. Ar mai trebui adaugat faptul ca eu am insistat de cel putin 4 ani ca primaria sa creasca capacitatea retelei electrice de la telescaun pt ca sa putem folosi 3 sau 4 aeroterme de 15 kW fiecare pt asigurarea confortului termic necesar sportivilor. Acest fapt nu s-a realizat. La ultima editie am avut noroc ca temp exterioara a fost mult peste media anuala, iar cele 2 aeroterme existente au fost suficiente. In anii precedenti, cand temp exterioara a fost mult sub 0 gr.C, folosind doar cele 2 aeroterme (uneori doar una) am avut in mod repetat reclamatii din partea sportivilor ca este frig la izolare.

 

 

 

 

 

5. Dupa una din primele editii ale ICW se discutase cu Mihai Pupeza ca voluntariatul din partea CAR la urmatoarele editii sa fie doar de natura consultativa, sau de angajare pe baza de contract cu Primaria a unor reprezentanti CAR care sa lucreze efectiv la amenajarea structurilor/spatiilor exterioare si a structurii/spatiului de la izolare. Acest fapt s-a realizat la ultimile 2-3 editii doar pt amenajatorii structurii de concurs pt care Primaria a contractat cu firma lui Sasha Halibei lucrarile respective. Din acest motiv nu am inteles daca Sasha poate fi considerat voluntar si sa beneficieze de aprecierile unui voluntar, sau sa fie tras la raspundere pe parte contractuala pt neajunsurile amenajarii structurii de concurs.

 

 

 

 

 

6. Aceasta stare de fapt, de a fi considerati mocangii, umili servitori ai Primariei Busteni a fost posibila in primul rand datorita lipsei de verticalitate/fermitate din partea Presedintelui Dan Vasilescu, care a facut compromisuri nenumarate atat fata de reprezentantii Primariei si ai FRAE, cat si fata de multi dintre colegii din comitetul de organizare. E hazliu faptul ca pe grupul de discutie al lui Eugen Popescu a aparut cu o zi inainte de inceperea competitiei un mesaj prin care FRAE ne informeaza ca nu vor participa la ICW 2013 datorita nerespectarii obligatiilor financiare din partea Primariei. Imi inchipui ce satisfactie pt cei 2 la aparitia acestui mesaj …

 

 

 

 

 

Astfel de mesaj ar fi trebuit sa transmitem noi atat Primariei cat si UIAA, pt ca nu si-au respectat obligatiile la termen.

 

 

 

 

 

7. Cu ceva timp in urma, cand prietenul meu Dan Vasilescu si-a anuntat demisia din functia de Presedinte CAR, afirmam intr-un mesaj ca "Dan Vasilescu este cel mai bun presedinte pe care il putem avea". In acest moment am dubii ca este asa … Prea multe compromisuri si prea multa umilinta in fata Primariei Busteni si a multor altora din interiorul CAR nu ne este de folos. Consider ca e nevoie de o schimbare de atitudine sau de persoana …

 

 

 

 

 

AG din primavara cred ca va decide ce si cum, cu functiile din CD, cu modificarea statutului etc, dar mi se pare evident ca este nevoie de schimbari.

 

 

 

 

 

8. In ceea ce ma priveste, cat timp am activat in CD, consider ca am facut destul de putine lucruri (nu vreau sa ma justific) si ca multe dintre ideile mele au fost anacronice fata de ale altor colegi, sau ca Presedintele nu a tinut cont de ele. Deci nu ma vad in continuare util in functia de Vicepresedinte CAR, ca si in cea de Presedinte al Sectiei CAR Bucuresti. Ii rog in consecinta pe colegii din Buc. sa se gandeasca si sa faca alegeri ptr un presedinte de care au nevoie. Cred ca 2 sectii in Buc. nu isi au rostul, si nu vad de ce tinerii de la sectia universitara nu ar vrea sa faca actiuni in comun cu membrii de la sectia "veterana" si invers. Ba din contra, consider ca si unii si altii au ce invata de la ceilalti. Eu nu cred ca suntem certati unii cu altii, ca in cazul Clujului

 

 

 

 

 

Voi continua sa ajut, ca si pana acum, CAR-ul cu tot ceea ce pot si cand pot, atat material cat si cu efortul personal, fara a mai detine functii de nici un fel.

 

 

 

 

 

9. Cu siguranta nu voi mai participa la nici o editie a ICW in calitate de voluntar "mocangiu". Acest lucru mi l-am propus si dupa editiile precedente, dar functia din CD CAR m-a obligat sa-mi incalc convingerile si hotararile. Poate voi accepta, doar la rugamintile insistente ale reprezentantilor primariei, sa particip in calitate de consultant in probleme de izolare la viitoarele editii. Aceasta atitudine o recomand tuturor celorlalti voluntari ai CAR. Doar astfel ne vom capata respectul de care am scris la inceputul mesajului.

 

 

 

 

 

La final am si aprecieri de facut: m-au impresionat, ca de fiecare data, concurentii prin spectacolul de inalta clasa oferit si acest fapt mi-a mai atenuat nemultumirile. Le multumesc colegilor care m-au ajutat la amenajarea si organizarea izolarii, ca si celorlalti colegi si colege care au ajutat la mentinerea unei atmosfere de prietenie intre noi (nu o includ aici si pe bucatareasa sefa, alias asistenta sefa din "Zbor deasupra unui cuib de cuci").

 

 

 

 

 

Toate bune,

 

 

 

 

 

Cristi Iacob

—————————————-

12 februarie 2013 – Vasilescu Dan – preș. CAR

Cristi,
Recunosc ca mi-am asumat prea mari raspunderi si ca am facut prea multe compromisuri pentru buna organizare si desfasurare a acestei editii a ICW, fapt criticat mult mai dur de alti voluntari si mai ales de voluntare.
Dar nu vad cum ar deranja aceste compromisuri ale mele activitatea sau demnitatea altor membrii ai CD sau a CAR?
Bugetul cheltuit la IWC nu afecteaza insa fondul de baza al clubului, asa cum am prezentat azi o scurta informare consiliului director, situatia exacta o vom putea vedea dupa plata tuturor furnizorilor de servicii.
Chiar impartirea pufoaicelor Nord Face s-a dovedit un "mar otravit' care ne-a creeat lungi si mari belele, invers proportionale cu calitatea lor, submediocra.
In asum partea mea de vina in toate aceste neajunsuri si in mod special prin neadaptarea mea la tendintele si cerintele tinerei generatii de alpinisti ai CAR, asa cum am precizat si in demisia mea amanata pana la prima adunare generala.
Este momentul ca sa facem un pas lateral, ca si in ascensiunile in care taiem urme in zapada adanca, si sa lasam generatiei urmatoare sa gaseasca solutiile viabile ale problemelor clubului nostru si in general, ale alpinismului romanesc.
Dan Vasilescu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 Responses to “după ICWCBușteni 2013 – păreri pro și contra”


Comments are currently closed.